Teszi fel a kérdést Binder Csaba a Mi Hazánk Mozgalom aktivistája Youtube videójában. Aztán mint egy 4 percben, meg is mondja az ő saját véleményét az ügyben.

Nem is foglalkozna az ember a videóval, hisz mindenki azt mond, amit akar. Viszont az önkormányzatunkra is rossz fényt vet az általa közölt információk egy része, melyek teljesen hamis állításokat tartalmaznak. Ennek okán nem hagyhatom szó nélkül.
„Egyrészt az önkormányzat asszisztálásával történhetett meg” az, hogy az SSS Group Kft. nyomott áron megszerezte az általa említett korábbi kemping ingatlant, - állítja Binder úr - majd tovább magyarázza hiányos információit. „Ugyan is az önkormányzatnak elővásárlási joga lett volna a területtel kapcsolatban”
No, de melyik területtel kapcsolatban? Milyen jogszabályi környezetben? Teszem fel a kérdést már én!
Ha Binder úr veszi a fáradságot, tájékozódik, és nem a tudatlanság homályában nyilatkozik, akkor maga is szembesülhetett volna a valós tényekkel, melyek a következők:
Balatonakali Község Önkormányzatának valóban volt elővásárlási joga a 41062 m2 térmértékű 616/1 hrsz.-ú ingatlan (korábbi Holiday Kemping egyik ingatlana, a Csárdás utcai lejárótól nyugatra) 1485/41062 részére, azaz összesen 1485 m2 térmértékű ingatlanrészre. Az elővásárlási jogot 2012. július 20-án jegyeztette be az „asszisztáló” önkormányzat, a Balaton-törvény (2000. évi CXII. tv.) 20. § (1) (2) alapján, a sok tóparti önkormányzat közül talán elsőként. A gyengébbek kedvéért megjegyzem, hogy csak arra az ingatlanrészre volt törvényi lehetősége az önkormányzatnak, hogy elővásárlási jogot jegyeztessen be, amelyet a parti sétány létesítésére jelölt ki a 35/2004. (XII. 30.) TNM rendelet. Nálunk ez 1485 m2 volt.
A felszámolási eljárás során Balatonakali Község Önkormányzata 2016. április 8-án jelezte a felszámolás alatt álló Holiday Park Akali Ingatlanfejlesztő és Turisztikai Kft. végelszámolását végző Solten Kft. felszámolójának, hogy élni kíván elővásárlási jogával.
Szintén csak a tisztán látás érdekében jelzem, hogy az elővásárlással az önkormányzat akkor tud élni, amikor már van nyertes ajánlattevő a végelszámolási eljárásban, és az elővásárlásra jogosult pontosan azokat a feltételeket vállalja, mint a nyertes ajánlattevő. Ez a mi esetünkben azt jelentette volna, hogy az egész ingatlanra és még a szomszédos 615/2 hrsz. ingatlanra is úgynevezett dologösszességben kellett volna a nyertes ajánlattevővel megegyező ajánlatot adni önkormányzatunknak.
A felszámoló tájékoztatása alapján a nyertes ajánlattevő ajánlata nettó 250 250 000 Ft volt, amit a mi esetünkben még az Áfa is terhelt volna, így 317 817 500 Ft megfizetését követően juthattunk volna az ingatlanokhoz. Nyilvánvalóan mindenki tudta, hogy ez az összeg nem áll a rendelkezésünkre, hisz önkormányzatunk költségvetési főösszege akkoriban 427 045 000 Ft volt, amiből működésünkre kellett költeni közel 275 M forintot és kicsivel több mint 80 M Ft tartalékunk volt.
Így az önkormányzatnak nem volt más lehetősége, mint okosnak lenni, hisz senki nem sietett a segítségünkre, hogy vásárolni tudjunk. Ennek az lett a következménye, hogy a korábban említett 1485 m2 megvásárlása helyett, ingyenesen – közpénz felhasználása nélkül – szereztünk meg összesen 4497 m2 térmértékű, mára már a köz érdekeit szolgáló területet.
Akkor valójában mihez is „asszisztált” az önkormányzat? Szerencsére én ismerem a hiteles információkat, melyek értelmében mindenki megveregetheti azon helyi döntéshozók vállát, akik a szerény lehetőségeik mellett, a létező legjobbat hozták ki a helyzetből. Persze mi nem pózolunk Youtube videókon, hanem inkább dolgozunk, hogy valami maradjon gyermekeinknek.
Az alap kérdéshez, hogy hogyan lopják a Balatont, csak a következő gondolatot fűzném: 2008. június 9-én a parlament majdnem teljes egyetértésben módosította a Balaton törvényt, melynek következtében a kempingek területén a beépítés mértéke 15%-ra növekedett. Tették ezt akkor, amikor már a megyei önkormányzatok eladták az összes Balaton-parti kempinget az SCD holdingnak. Még a szavazatok is megtekinthetőek mind a mai napig, akár név szerint is. Jobb és baloldal egyaránt, így még azt sem mondhatjuk, hogy politikai döntés volt. Csupán a profit, ami ma is mozgatja az összes szálat.
Binder úr politikai jövője szempontjából pedig fontos lenne, hogy sokat olvasson, kérdezze azokat, akiknek van hiteles információja, mielőtt a végeken dolgozó, tisztességes emberek lelkébe lép. Úgy vélem a mi hazánknak – és itt leginkább Magyarországra gondolok - nincs jövője, ha tájékozatlan, felkészületlen emberek vezetik félre a közvéleményt, politikusként.
Végezetül jelzem az olvasónak, hogy csupán az igazságérzetem ösztönzött arra, hogy gondolataimat közzé tegyem, semmi más. Persze az is egy igen fontos emberi erény a szememben, ha tud valaki a hibáiért elnézést kérni.
Koncz Imre polgármester
2023. 08. 03.
„Egyrészt az önkormányzat asszisztálásával történhetett meg” az, hogy az SSS Group Kft. nyomott áron megszerezte az általa említett korábbi kemping ingatlant, - állítja Binder úr - majd tovább magyarázza hiányos információit. „Ugyan is az önkormányzatnak elővásárlási joga lett volna a területtel kapcsolatban”
No, de melyik területtel kapcsolatban? Milyen jogszabályi környezetben? Teszem fel a kérdést már én!
Ha Binder úr veszi a fáradságot, tájékozódik, és nem a tudatlanság homályában nyilatkozik, akkor maga is szembesülhetett volna a valós tényekkel, melyek a következők:
Balatonakali Község Önkormányzatának valóban volt elővásárlási joga a 41062 m2 térmértékű 616/1 hrsz.-ú ingatlan (korábbi Holiday Kemping egyik ingatlana, a Csárdás utcai lejárótól nyugatra) 1485/41062 részére, azaz összesen 1485 m2 térmértékű ingatlanrészre. Az elővásárlási jogot 2012. július 20-án jegyeztette be az „asszisztáló” önkormányzat, a Balaton-törvény (2000. évi CXII. tv.) 20. § (1) (2) alapján, a sok tóparti önkormányzat közül talán elsőként. A gyengébbek kedvéért megjegyzem, hogy csak arra az ingatlanrészre volt törvényi lehetősége az önkormányzatnak, hogy elővásárlási jogot jegyeztessen be, amelyet a parti sétány létesítésére jelölt ki a 35/2004. (XII. 30.) TNM rendelet. Nálunk ez 1485 m2 volt.
A felszámolási eljárás során Balatonakali Község Önkormányzata 2016. április 8-án jelezte a felszámolás alatt álló Holiday Park Akali Ingatlanfejlesztő és Turisztikai Kft. végelszámolását végző Solten Kft. felszámolójának, hogy élni kíván elővásárlási jogával.
Szintén csak a tisztán látás érdekében jelzem, hogy az elővásárlással az önkormányzat akkor tud élni, amikor már van nyertes ajánlattevő a végelszámolási eljárásban, és az elővásárlásra jogosult pontosan azokat a feltételeket vállalja, mint a nyertes ajánlattevő. Ez a mi esetünkben azt jelentette volna, hogy az egész ingatlanra és még a szomszédos 615/2 hrsz. ingatlanra is úgynevezett dologösszességben kellett volna a nyertes ajánlattevővel megegyező ajánlatot adni önkormányzatunknak.
A felszámoló tájékoztatása alapján a nyertes ajánlattevő ajánlata nettó 250 250 000 Ft volt, amit a mi esetünkben még az Áfa is terhelt volna, így 317 817 500 Ft megfizetését követően juthattunk volna az ingatlanokhoz. Nyilvánvalóan mindenki tudta, hogy ez az összeg nem áll a rendelkezésünkre, hisz önkormányzatunk költségvetési főösszege akkoriban 427 045 000 Ft volt, amiből működésünkre kellett költeni közel 275 M forintot és kicsivel több mint 80 M Ft tartalékunk volt.
Így az önkormányzatnak nem volt más lehetősége, mint okosnak lenni, hisz senki nem sietett a segítségünkre, hogy vásárolni tudjunk. Ennek az lett a következménye, hogy a korábban említett 1485 m2 megvásárlása helyett, ingyenesen – közpénz felhasználása nélkül – szereztünk meg összesen 4497 m2 térmértékű, mára már a köz érdekeit szolgáló területet.
Akkor valójában mihez is „asszisztált” az önkormányzat? Szerencsére én ismerem a hiteles információkat, melyek értelmében mindenki megveregetheti azon helyi döntéshozók vállát, akik a szerény lehetőségeik mellett, a létező legjobbat hozták ki a helyzetből. Persze mi nem pózolunk Youtube videókon, hanem inkább dolgozunk, hogy valami maradjon gyermekeinknek.
Az alap kérdéshez, hogy hogyan lopják a Balatont, csak a következő gondolatot fűzném: 2008. június 9-én a parlament majdnem teljes egyetértésben módosította a Balaton törvényt, melynek következtében a kempingek területén a beépítés mértéke 15%-ra növekedett. Tették ezt akkor, amikor már a megyei önkormányzatok eladták az összes Balaton-parti kempinget az SCD holdingnak. Még a szavazatok is megtekinthetőek mind a mai napig, akár név szerint is. Jobb és baloldal egyaránt, így még azt sem mondhatjuk, hogy politikai döntés volt. Csupán a profit, ami ma is mozgatja az összes szálat.
Binder úr politikai jövője szempontjából pedig fontos lenne, hogy sokat olvasson, kérdezze azokat, akiknek van hiteles információja, mielőtt a végeken dolgozó, tisztességes emberek lelkébe lép. Úgy vélem a mi hazánknak – és itt leginkább Magyarországra gondolok - nincs jövője, ha tájékozatlan, felkészületlen emberek vezetik félre a közvéleményt, politikusként.
Végezetül jelzem az olvasónak, hogy csupán az igazságérzetem ösztönzött arra, hogy gondolataimat közzé tegyem, semmi más. Persze az is egy igen fontos emberi erény a szememben, ha tud valaki a hibáiért elnézést kérni.
Koncz Imre polgármester
2023. 08. 03.