Év Honlapja 2015
Balatonakali Község Önkormányzata pályázatot hirdet a tulajdonában lévő, Mandulavirág strandján lévő üzlethelyiség bérleti jogának megszerzésére
Pályázati hirdetmény 2
1.) A helyiség adatai:

- címe/helye: Balatonakali, Mandulavirág Strandon sportpályák mellett
- alapterülete: 13,05 m2, belső eladótér, 15,3 m2 térburkolt, részben
fedett terasz
- jellemzői: összközműves (víz, csatorna, villany)
- felszereltség: Az üzlet belső része ki van alakítva pultokkal, 1 db

hűtővel, egy 2 medencés mosogatóval, egy 120 literes forróvíztárolóval és egy nem ipari minőségű gyümölcscentrifugával.

2.) A helyiség bérleti jogának időtartama:
Határozott időtartam: 5 év, 2029. szeptember 30. napjáig.

Legkésőbb a bérleti idő leteltét megelőző 30 nappal a bérlő a bérleti jogviszony foly-tatását kérheti a Képviselőtestülettől újabb 5 éves időtartamra, amennyiben nincsen bérleti- és közműdíj tartozása. A Képviselőtestület fenntartja jogát a szerződési meg-újítása esetén a szerződési feltételek felülvizsgálatára.

- A bérlő a bérleti időtartam alatt a bérleti jogviszonyt másnak nem ruházhatja át, csak a tulajdonos Önkormányzatnak adhatja vissza az üzemelési év december 31. napjáig.

- Ezt követő felmondás esetén (június 30-ig) a bérlő köteles a következő évi bérleti díj felét, (július 1. - szeptember 30. között) a teljes évi bérleti díjat megfizetni.

3. A helyiség felhasználási célja, folytatható tevékenységi körök:

- Vendéglátás ( Meleg-, hideg étel, Kávéital, alkoholmentes- és szeszes ital
Csomagolt kávé, dobozos, illetve palackozott alkoholmentes- és szeszes ital
Zöldség- és gyümölcs, Kenyér- és pékáru, sütőipari termék

Édességáru (csokoládé, desszert, nápolyi, cukorkaáru, előrecsomagolt fagylalt és jégkrém stb.)

Egyéb tevékenység elfogadásának jogát a kiíró fenntartja.

- Az üzlet bérlője köteles minden év június 15. és augusztus 20. között az üzletét üze-meltetni. A bérlő kötelezettséget vállal arra, hogy a bérleti szerződés időtartam alatt az árusítás folyamatos és zökkenőmentes lesz. Ennek megszegése - a havária helyzet és a hatósági zárás kivételével – Bérbeadó kártérítési igényét, rosszabb esetben a Bérlő vét-kes hibájából adódó szerződés felmondását eredményezheti.

- A Bérlőnek törekednie kell arra, hogy a strandi üzleteknek egységes és ízléses arculata alakuljon ki, ezért a reklámok, feliratok, cégtáblák elkészítésénél, berendezések (külső pult, napernyő,) elhelyezésénél és a kialakításánál a főépítész javaslata alapján egyeztetni köteles a polgármesterrel. Az üzletek főbejárat felőli részének arculatát a megállapodás aláírását követően 6 hónapon belül, de legkésőbb 2025. június 1-ig újra kell alakítani bérbeadó minimális esztétikai elvárásainak megfelelően.

- A műszaki kiszolgáló utat mindig szabadon kell hagyni, a strandgondnok utasításait mindig figyelembe kell venni.

- Minden üzlet 1 db kétoldalas táblát tehet ki, maximum 1,5 m magas és 1 m széles méretben.

4.) A helyiség bérleti díj mértéke 2025. évre 55.000,-Ft/m2 + ÁFA.
A Bérbeadó fenntartja a jogot arra, hogy a bérleti díjat évente felülvizsgálja és az infláció mértékével megemelje.

Így (2025-ben) a bérleti díj:
13,05 m2 X (55.000,-Ft/m2 + ÁFA) = 717.750,-Ft + ÁFA + rezsi költség

- A bérleti díjat két egyenlő részletben kell megfizetni a bérlőnek. Az első részletet a minden év június 30. napjáig, a másodikat július 31. napjáig.

- A rezsi költséget strandszezonban a strandgondnok leolvasása alapján havonta kell kiszámlázni.

- Az épület előtti ún. előkert, terasz területbérleti díja - a bérlő igénye szerinti nagyságban - a 2025-ben 12.000,-Ft/m2 + ÁFA.

- A vizesblokkok használatát, a strand hivatalos nyitva tartását követően 2381,-Ft nettó m2 bérleti díj megfizetése mellett engedélyezi 2025-ben.
Az érintett vendéglátó üzlet 7,92 m2 alapterülete után köteles fizetni.

5.) A pályázatot 2024. december 9.-én 1400 óráig írásban kell benyújtani a Polgármesternek címezve a Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal Balatonakali Kirendeltségére. (Cím: 8243 Balatonakali, Kossuth L. u. 45.)

A pályázatnak tartalmaznia kell: a pályázó nevét, vagy megnevezését; jogi személy esetén cégkivonat adatait, képviselőjét, címét; a helyiségben folytatni kívánt tevékenység(ek) felso-rolását, a bérbe venni kívánt helyiség megjelölését és a pályázati feltételeknek az elfogadását és az alábbi szempontoknak a részletes kifejtését:

• A bérelt üzletben folytatni kívánt kereskedelmi termékkörének, vendéglátói tevékeny-ség, szolgáltatás részletes bemutatása.
• Innovatív megoldások a strand szolgáltatási színvonalának emelése érdekében, melye-ket a pályázat megnyerése esetén vállal a pályázó.
• Szükséges munkaerő biztosításának tervezett módja.
• Pályázó szakmai képesítése/i.
• Szakmai múlt, referenciák részletes bemutatása (fotó, videó melléklet, amennyiben van).
• Személyes ajánlások, kizárólag a korábban végzett hasonló tevékenység alapján.
• Motiváció.
• Települési kötődés bemutatása, ha van ilyen.
• Tervezett és pályázati nyertesség esetén vállalt napi, illetve szezonális nyitva tartás (pl. naponta 10-18, minden évben a strand hivatalos nyitva tartása alatt minden nap).
• Egyéb pályázó által bemutatni kívánt, pályázati döntést elősegítő tényező.

6.) A beadott pályázatok tekintetében Balatonakali Önkormányzat Képviselőtestülete dönt.

A döntésről a polgármester tájékoztatja a pályázókat a döntést követően 8 napon belül.

A pályázat eredménytelen, ha nincs pályázó, vagy az ajánlattevők egyike sem tett eleget az előírtaknak, vagy nem köt szerződést.

A helyiség a pályázati tárgyalás előtt a Kovács Ágnes strandgondnokkal (telefon: 20/282-6330) előzetesen egyeztetett időpontban megtekinthető.

Balatonakali, 2024. november 7.

Koncz Imre
polgármester